10 April 2009

'satu Malaysia'

Barisan kabinet itu juga ingin mencerminkan slogan pentadbiran Najib iaitu "Satu Malaysia. Rakyat Didahulukan. Pencapaian Diutamakan",kata Pok Jib.

Orang nombor dua selalunya diberikan peranan paling mencabar. Kementerian yang lebih dianggap kanan, strategik dan berkuasa ialah Kementerian Pertahanan, Kementerian Dalam Negeri dan Kementerian Kewangan.

Bukankah di situ duduknya Najib selaku Timbalan Perdana Menteri dalam Kabinet Tun Abdullah Ahmad Badawi sebelum ini? Bukankah di beberapa kementerian itu juga Abdullah selaku orang nombor dua diletakkan Tun Dr Mahathir Mohamad?

Najib memilih sepupunya, Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein untuk menerajui Kementerian Dalam Negeri, manakala bekas Setiausaha Politiknya, Dato' Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengepalai Kementerian Pertahanan. Apakah dua pemimpin ini sebenarnya yang lebih dipercayai Najib berbanding Muhyiddin?

Walaubagaimanapun, kami di jkr tertanya-tanya siapakah menteri Kerja Raya sama kekal atau berganti. Rerupanya Datuk Mohd Zin Mohamed Menteri kerja Raya di ganti dengan orang muda bernama Datuk Shaziman Abu Mansor. Sama-sama kita saksikan apakah perubahan dan pembaharuan yang bakal di bawa oleh pemimpin baru ini..

No comments:

WELCOME AGAIN!

Hakcipta Terpelihara Parklee's Blogspot ::